Najbardziej powszechna forma promocji – billboardy

billboard
Reklama to podstawa dzisiejszego konsumpcyjnego świata. Przy tak ogromnej liczbie firm które konkurują o klientów bez właściwej promocji swoich towarów i usług ciężko by było coś sprzedać. Na lokalnych rynkach ta sztuka jeszcze czasami by się udawała, gdyż informacje o dobrych produktach rozchodziły by się między ludźmi, ale na zdobycie rynków lokalnych raczej byłyby małe szanse. Stąd też gdzie by nie spojrzeć, konsumentów zalewa falanajróżniejszych form reklamowych.

billboard
Autor: Roberto Nieves
Źródło: http://www.flickr.com

W zasadzie wszystkie rodzaje mediów są ich pełne, radio, telewizja i prasa dużą część dochodów właśnie czerpią z banerów i reklamowych spotów. Dochodzi do tego jeszcze zewnętrzna reklama, przykładowo umieszczona na pojazdach komunikacji miejskiej, plakatach czy billboardach. Zależnie od tego, gdzie reklama została umiejscowiona, trafia do określonej grupy docelowej. Warto się przyglądnąć kilku typom reklam bliżej i zastanowić się, jakie mają plusy i minusy.

fotografia reklamowa
Autor: Elvert Barnes
Źródło: http://www.flickr.com

Do często i chętnie wykorzystywanych przez agencje reklamowe rodzajów reklam należy reklama na billboardach (zobacz tu: billboardy-reklama.pl/). W rzeczywistości wygląda to tak, że na ogromnej, szerokiej na kilka metrów planszy jest naklejany reklamowy plakat. Słupy, na jakich taka reklama jest emitowana z reguły są ustawione przy wjazdach do miejscowości i w miejscach, gdzie może przebywać duża ilość osób. Przykładowo billboard w Gdańsku (zainteresowany? http://www.billboardy-reklama.pl/billboardy-gdansk.html) z pewnością można będzie znaleźć przy wylotowej dróg na południe polski, lecz zapewne dużo powinno ich być także przy każdym parkingu w okolicach hipermarketów i najważniejszych miejskich ulicach. Takie położenie tablic reklamowych ma na głównie na celu dotarcie do potencjalnie dużej liczby klientów. Przeważnie reklamy emitowane na billboardach są łatwe i proste do szybkiego obejrzenia w ruchu. Kierujący samochodem jadąc autostradą raczej miał nie będzie możliwości na czytanie długich tekstów, dlatego też reklamowe agencje skupiają się na wymyślaniu haseł krótkich, możliwych do przeczytania jednym spojrzeniem. Do tego dokłada się oryginalny obraz, niekiedy śmieszny i zabawny, i przy odpowiednim zestawieniu wszystkiego na pewno taka forma reklamy przyniesie spore efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>