Opony do aut

Opony są przedmiotem codziennego użytku dla wielu osób na całej ziemi. Istnieje duzi odmian opon – do pojazdów osobowych, dostawczych, do maszyn rolniczych i przemysłowych czy w końcu do rowerów. Każdy z tych rodzajów różni się zazwyczaj bieżnikiem i twardością zastosowanej| gumy. Służy to przystosowaniu powstającego produktu do określonego podłoża lub warunków atmosferycznych. Najbardziej zaawansowane pod względem technologii są opony stosowane w wyścigach i rajdach samochodowych. Ich żywotność jest jednak niezwykle krótka – każdy zawodnik wykorzystuje w ramach wyścigu formuły pierwszej nawet parę zestawów ogumienia.

Opony dla kierowcyKierowcy aut osobowych powinni być świadomi jak wielkie znaczenie pod względem ograniczenia zagrożeń mają nowe opony. Umożliwiają one idealną przyczepność w najbardziej wymagających warunkach pogodowych i zapewniają bezpieczeństwo. Opony bieżnikowane, z uwagi na cieńszą niż normalnie warstwę tworzywa, charakteryzują się sporą podatnością na uszkodzenia o charakterze mechanicznym, niż opony (przejdź do strony) nowe (e-sklep). Wyższa cena niesie więc za sobą zwiększoną trwałość, co miewa duże znaczenie na przykład podczas szybszej jazdy w ramach autostrady. Tak samo jest w przypadku opon wykorzystywanych w ciężarówkach.Opony do ciężarówek są narażone na znaczne obciążenia, powinny być więc co jakiś czas zastępowane nowymi.

Opony do zadań specjalnych

obrazek

Źródło: http://sxc.hu/

Maszyny wykorzystywane w przemyśle także potrzebują właściwego rodzaju opon. Wyprodukowanie takiej opony może wymagać czasem wielkiej ilości tworzywa i profesjonalnych urządzeń. Stąd też opony przemysłowe, których koszt sięga nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za sztukę. Taki koszt dotyczy jednak zazwyczaj dużych wywrotek pracujących przy wyrobiskach, których pojemność jest ogromna.

Interesujące treści czekają na Ciebie na nowej stronie, która została poświęcona podobnej tematyce. Kliknij w link i dowiedz się ponadto (http://www.promus.katowice.pl/oferta/) nowych wiadomości.

Niektóre opony muszą wytrzymać duże obciążenie, przy utrzymaniu niewielkiego rozmiaru – jak w przypadku ogumienia stosowanego w dźwigach, czy dużych naczepach . Dla zmniejszenia obciążenia wykorzystuje się wtedy większą ilość kół, które mają na celu równe rozłożenie ciężaru. Opony do takich maszyn są także wykonane ze specjalnej odmiany gumy, w technologii odmiennej niż tej stosowanej w wypadku opon do samochodów osobowych.

Leave a Reply

*