O czym powinien pamiętać kulturysta? Jakie składniki pomogą osiągnąć pożądany efekt?

Kulturystyka jest szczególnie modna wśród mężczyzn. Chcą oni wyrzeźbić sobie idealną masę ciała, która będzie ich ozdobą, lecz też będzie pokazywała ich siłę. Najważniejszym budulcem tkanki mięśniowej w naszym organizmie jest białko. To właśnie białka trzeba dostarczać w dużych ilościach swojemu ciału. Dlatego też stosuje się różnego rodzaju suplementy diety oraz odżywki z większą niż zwykle ilością białka.

sport - obrazeczek

Autor: Flowizm …
Źródło: http://www.flickr.com

Jednym z tego typu pomocnych składników jest BCAA. Są to aminokwasy rozgałęzione, które dodawane są do różnych odżywek. To takie aminokwasy właśnie przyspieszają syntezę białek, a dzięki nim też wydziela się większa ilość hormonów tak zwanych budujących. Hormon wzrostu to jeden z nich.

Jeśli omawiany temat Cię zaintrygował, sprawdź koniecznie ten świetny link (https://www.skalnik.pl/odziez/odziez-meska/odziez-meska-bielizna-termoaktywna/kalesony-termoaktywne) – przeczytasz tam wiele użytecznych informacji.

Tego typu składniki muszą być dostarczane dodatkowo, z tego powodu, że nasz organizm sam ich nie produkuje. Mogą być one dodawane do glutaminy albo kreatyny.

To właśnie kreatyna jest następnym ważnym składnikiem. To ona ma duży wpływ na budowę mięśni jak również w znaczny sposób podnosi ich siłę. By przyspieszyć trochę działanie składnika, jakim jest kreatyna, osoby obeznane w temacie proponują przyjmować ją wraz z beta-alaniną. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej obowiązkowo zobacz link W ten sposób efekty będą lepsze. Oprócz tego jej dodatek spowoduje, iż wydolność takich mięśni będzie po prostu lepsza, a my nie zmęczymy się tak szybko. Beta-alanina jest w stanie opóźnić przyjście zmęczenia. W związku z tym nasz trening będzie mógł być i dłuższy i intensywniejszy, aniżeli zwykle.

Ważne może być też białko serwatkowe. Kulturyści zażywają ten składniki zarówno przed wysiłkiem fizycznym, jak też po nim. Taki składnik może występować pod postacią koncentratu, izolatu jak również hydrolizatu. Zależnie od postaci, tempo przenikania takiego białka do mięśni jest szybsze lub też wolniejsze. W najszybszym tempie przyswaja się białko pod postacią hydrolizatu. W najwolniejszy sposób natomiast jako koncentrat, gdyż gdzieś dopiero po godzinie od przyjęcia preparatu. Kulturystom pomóc może też kofeina. To ona pobudza nasze ciało do pełnego energii funkcjonowania.

Czy omawiany wątek Cię fascynuje? Jeżeli chcesz zdobyć dodatkowe informacje odnośnie tego zagadnienia, to odwiedź sensowny serwis.

Szczególnie sprawdzi się, jak czujemy zmęczenie albo senność. Najlepiej jest spożyć mniej więcej 200 mg przed planowanym wysiłkiem.

Oprócz wspomnianych wyżej składników nie można zapominać o witaminach, kwasach omega-3, jak również o istotnych składnikach mineralnych. Białko to nie wszystko, czasami niektórzy z kulturystów o tym zapominają. Sporo interesujących informacji znajdziesz Buduj Mase. Trzeba bowiem spożywać odpowiednią porcję owoców jak również warzyw. Poza tym musimy również przyjmować witaminy oraz składniki mineralne w tabletkach. Wspomniane wcześniej kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagają beztłuszczowy rozwój mięśni, redukując oprócz tego tłuszcz w ciele.

Jak widać białko i kreatyna to nie wszystko. Jeżeli chce się poważniej podejść do takiego tematu, to trzeba pogłębiać swoją wiedzę w kwestii zdrowej i pełnowartościowej diety, jak też różnych suplementów diety, potrzebnych do uzyskania wymarzonych efektów.

Leave a Reply

*