Materiały reklamowe w sieci internetowej nie mogą zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie teraz

W dobie kompresowania wszelkiego typu treści non stop zadajemy sobie pytanie, czy zapis ich w wersji tradycyjnej jest nam jeszcze konieczny? W podróż, zamiast dwóch tomów, zabieramy tablet z obszerną biblioteką. Zaglądanie do gazet częstokrotnie zastępujemy przeglądaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są przyzwyczajeni do wydrukowanych pozycji. Czy jest możliwość, by przestano korzystać z druku reklamowego?

Bilboard

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej szansy. Nie chodzi tu tylko o książki, ale również o (druk na dzianinach) praktyczny, np. na potrzeby reklamy. Usługa druku rozwija się i coraz częściej możemy zauważyć reklamowe na czapeczkach, torbach czy też smyczkach. Baner reklamowy w sieci przyciąga wzrok o wiele mniej, niż wydrukowany afisz opublikowany przy ruchliwej ulicy – sprawdź ofertę bannerów reklamowych.

W aktualnej erze powszechnego dostępu do danych, coraz bardziej staramy się uniknąć reklam, a namacalne ulotki są czymś fizycznym, co ciężej obejść od treści ukazywanych na portalach internetowych. Wypromowanie wyrobu jest coraz bardziej trudne, bo rynek przesycony jest wielorodnymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza sytuacji druku na przestrzeniach zachodnich pokazała, że reklamodawcy pójdą w stronę druku artystycznego. Nawet wydruk na papierze będzie musiał zawierać angażujące potencjalnego klienta elementy, tj. niedługa opowiastka, barwny komiks czy też intrygująca krzyżówka na odwrocie informacji o usłudze.

Przydrożny baner reklamowy też najpewniej przejdzie przemianę i przekształci się w intrygujące dzieło sztuki. Nie zarzucimy kopiowania na rzecz ręcznego malarstwa, jednakże świadomość, że komputer zawsze będzie można wyłączyć, na pewno nakłoni działy reklamy do ciągłego fizycznego unaoczniania motywów działania promowanych marek.

Druk nie zginie, choć nie będzie już nigdy jedyną metodą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny nawyk wypatrywania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użytkowy się zrewolucjonizował od tamtego momentu i będzie nadal podlegał rozwojowi. Możliwe, że coraz częściej stosowane drukarki 3D przemienią płaskie billboardy w reklamy przestrzenne. Jest to coraz częściej spotykana praktyka.

Leave a Reply

*