Grupy zakupowe czyli jak zwiększyć zyski

Ostatnio niejednokrotnie możemy usłyszeć o grupach zakupowych. Cały czas, dla większości społeczeństwa, to pojęcie stanowi zagmatwaną zagadkę. Z definicji dostajemy podaną informację, że jest to związek przedsiębiorców, którzy agregują swój popyt lub dokonują zakupu z wykorzystaniem jednego przedsiębiorstwa, z zamiarem uzyskania efektu skali, mocniejszej pozycji w pertraktacjach z dostawcami oraz osiągnięcia lepszych warunków handlowych. Od dłuższego czasu w ekonomii znany jest efekt tej skali. Wykorzystywany jest on przeważnie w zakupach, a najprościej to pojęcie jesteśmy w stanie wytłumaczyć podając za przykład serwisy z zakupami grupowymi .

zakupy

Autor: Simon_sees
Źródło: http://www.flickr.com

Z całą pewnością łatwiej będzie nam wówczas zorientować się cóż to takiego, i w jaki sposób możemy na tym skorzystać. Mianowicie cała idea opiera się na tym, iż przedsiębiorstwa sprzedają swoje usługi i artykuły ze sporymi upustami, jeśli serwis prowadzący cały interes ”uzbiera” sporą liczbę osób. W praktyce ma się to tak, iż na jego stronie publikowane jest ogłoszenie o 30 procentowej zniżce na np. wykwintny obiad w restauracji. Niemniej upust będzie aktywny w momencie, jeśli zdecyduje się na tę ofertę przykładowo stu chętnych. Plusem jest to, iż nie potrzebujemy wujków czy przyjaciół by kupić tanio 3 dniowy nocleg w Zakopanem, tylko na stronie internetowej dołączamy do grup, które także decydują się na wycieczkę.

Grupy zakupowe

Autor: Pieces of the Past
Źródło: http://www.flickr.com

Kolejny przykład przykład? Sieć handlowa. Sieć, która posiada 1.200 sklepów dyskontowych dokonuje zakupów i prowadzi negocjacje z dostawcami poprzez centralny dział zakupów. Dla wszystkich zrozumiałe jest, że gdyby pozwolić negocjować zakupy poszczególnym sklepom to efekt ekonomiczny byłby beznadziejny dla finansów całej sieci. Efekt skali to atrakcyjne ceny zakupu. To samo tyczy się aptek. Grupy zakupowe (takie jak to alternatywa dla niezależnych aptek. Dzięki temu uzyskują maksymalne zniżki od producentów i hurtowni. To znakomite rozwiązanie dla aptek nowafarmacja.com.pl/, które chcą zwiększyć swoje zyski lub pozostawić je na dotychczasowym poziomie, będąc jednocześnie bardziej atrakcyjnymi i konkurencyjnymi podmiotami dla klientów. Krótko mówiąc: obie strony są zadowolone – i sprzedawca i kupujący.

Leave a Reply

*