Czy naprawdę programy lojalnościowe są skuteczne?

Klient jest najważniejszy – szczególnie taki stały klient! Jeśli jakiś przedsiębiorca myśli w inny sposób, powinien jak najszybciej odmienić własną mentalność, bo Polacy są coraz inteligentniejsi, zatem wyczują, że np. myjnia, restauracja albo zakład fryzjerski zasadniczo nie potrafią zadbać o klienta. Skoro na naszym rynku prowadzi działalność bardzo wiele przedsiębiorstw, konkurencja jest niesamowita, nieusatysfakcjonowany klient odejdzie do konkurencji. Tak naprawdę nie trzeba być wielkim ekonomistą, aby móc dojść do takowych wniosków.

Karta kredytowa na zakupy

Źródło: http://pixabay.com/

A poza tym, nawet jeśli klient (link tu…) jest świetnie obsłużony, nierzadko ze zwykłej ciekawości szuka innych usługodawców – przykładowo sporo pań nie ma stałego zakładu fryzjerskiego. Jednak w interesie właściciela biznesu jest to by posiadać grono zaprzyjaźnionych klientów. Takich ludzi, którzy potrafią pokazać swoje przywiązanie. Stały klient (przejdź) to prawdziwy skarb. Regularnie daje profity, poza tym, najczęściej poleca nasze usługi własnym przyjaciołom, członkom rodziny, sąsiadom z bloku, etc. W jaki sposób pozyskać w takim razie znaczną ilość stałych klientów tzw marketing relacji.

Efektywne, chociaż w sumie nie w każdej branży, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – czyli np. kobieta, która będzie w naszym zakładzie fryzjerskim stałą klientką, po powiedzmy 10 wizytach będzie mogła nie płacić za usługę. Wiadomo: przeciętna kobieta uwielbia zmieniać własną fryzurę, ale niestety nie ma za dużych pieniędzy. Salon fryzjerski, który oferuje obniżki oraz gratisy dla wiernych klientów pewnie będzie chętniej odwiedzany. Niby po co zmieniać salon fryzjerski, jeżeli czeka się na okazje?

Jednak należy napisać, iż spora część biznesmenów to najzwyczajniej cwaniaki – a więc ustalają regulamin tak, że odebranie gratisów nie jest możliwe. Trudno uważać, że cwaniakowanie zostanie docenione przez ludzi. Pewnie klient zrobiony w konia ani razu nie odwiedzi nas, do tego zrobi nam negatywny wydźwięk wśród swoich bliskich. Tak czy siak program lojalnościowy daje sporo dobrego, a więc nie ma żadnego sensu w oszukiwaniu ludzi. Mamy 2014 rok, czasy postkomunistycznego kapitalizmu, już za nami. Powinniśmy to wiedzieć, w końcu jesteśmy ludźmi biznesu.

Więcej na

Leave a Reply

*