Co to jest segmentacja rynku i w jaki sposób oddziałuje na, korzystających z niej,spółek i poddawanych jej konsumentów?

Na początek odrobinę suchych faktów. Segmentacja rynku, oznacza jego podział na mniejsze części, według kryterium oczekiwań odbiorców co do produktów, sposobu ich kupna i wielu innych względów wpływających na procedurę kupowania. Dzięki temu, firma może wybrać najciekawszy segment i podjąć decyzję, że to w jego granicach będzie promować oraz sprzedawać swoje produkty. Zastosowanie takiego zabiegu jest przede wszystkim korzystne dla sprzedających, ponieważ znając dany obszar rynku i jego przedstawicieli, wiedzą jak musi wyglądać kampania reklamowa, aby sprzedać jak największą liczbę produktów.

marketing sportowy

Autor: Kandy Space
Źródło: http://www.flickr.com

Dzięki segmentacji marketingowcy nie są też zmuszeni na dopasowywanie swoich kampanii pod każdego klienta, bo byłoby to niemożliwe i kosztowałoby o wiele więcej. Klasyfikując więc ludzi do jednego segmentu oszczędzają masę pieniędzy. Pierwszym fragmentem segmentacji jest zrobienie badań i ustalenie co kupują osoby z różnych kategorii wiekowych, o odmiennych płciach, wywodzący się z odmiennych warstw społecznych. Odgranicza się nawet osoby o urozmaiconych dochodach. Dlatego też, gdy w wyszukiwarce będziemy szukać podpowiedzi czemu się przyjrzeć, gdy wybieramy laptopa, znajdź to pokazany nam zostanie szereg reklam skierowanych w stronę segmentu rynku, charakteryzującego się stosunkowo niskim wiekiem, gdyż to właśnie taka grupa jest najbardziej zaciekawiona nowinkami elektronicznymi. Dlatego, gdy mamy potrzebę zdobycia informacji na temat notebooków, smartfonów, czy tabletów musimy być gotowym na atak rozpromienionych nastolatków, pochylonych nad klawiaturą, gdyż hasła takie jak wcześniej przywołanych wskazówek, kiedy wybieramy laptopaF, wywołują właśnie takie treści. No dobrze, jednak co z rzeczami, które pasują do większości grup rynkowych? Weźmy na przykład wyszukiwania takie jak:definicja sportu – link referencyjny. Któż może bowiem najczęściej interesować się tak teoretycznym zagadnieniem?

wybór laptopa

Autor: markus spiske
Źródło: http://www.flickr.com

Tutaj segmentacja dowiedz się opiera się innych wyszukiwaniach mogących w jakiś sposób określić i przydzielić nas do któregoś segmentu rynku. Dzięki temu definicja sportu i jej podobne pod żadnym pozorem nie będą stanowiły problemu w umieszczeniu nas w danym segmencie. Jak widać segmentacja runku jest bardzo przydatnym zabiegiem marketingowym ułatwiającym firmom, reklamowanie ich usług. Wiele osób podkreśla, że segmentacja rynkowa krzywdząco traktuje klientów poprzez uogólnianie ich potrzeb. Jednak prawdą jest, iż w dorosłym życiu rzadko kiedy, jesteśmy traktowani indywidualnie, a znacznie częściej jako część większej gromady.

Leave a Reply

*