Aktywne przedszkolaki przy grupowej zabawie, pozyskują sporo jednostkowych umiejętności i doświadczeń

Wielu z nas zapewne pamięta – jak w dzieciństwie bawiliśmy się do zmroku na podwórku. Wówczas nie traktor zabawka a zwyczajny kijek i pomysłowość zastępowały wiele zabawek. Czasy gdy bawiono się w „państwa miasta”, „kapsle” przeminęły. Z tęsknotą wraca się do czasów zabawy w dom, gdy pączki lepiło się z piasku a zupę gotowało się z trawy.

Dziecko i zabawa

Autor: Haylee Sherwood
Źródło: http://www.flickr.com
Obecnie dzieci nie wyobrażają sobie życia bez telewizji czy komputera a hurtownie zabawek, doręczają gotowe zabawki do przedszkola – Hurtownia Zabawek Biały. Przedszkole jest dla dzieci miejscem, w którym mają sposobność do gromadzenia doświadczeń, od chwili gdy w szatni zdejmą kurtkę i buty, aż do chwili, gdy wraz z rodzicami wracają z przedszkola.

Można wymienić sytuacje, w których przedszkolaki uczą się dużo i z lepszym skutkiem.

Na pewno przyda Ci się darmowy wgląd (http://varsovia.edu.pl/kontakt/) do naszej kolejnej witryny. Nie czekaj, tym bardziej jeżeli zaintrygowały Cię zaprezentowane tutaj wpisy.

Są to: zabawy naturalne i wychowawcze. Sytuacje skierowane na kształtowanie umiejętności porządkowych, zajęcia edukacyjne oraz takie wydarzenia, w których biorą udział przedszkolaki, np.: uroczystości, spacery, wędrówki. Dzieci bardzo lubią się bawić w przedszkolu klockami, traktorem, lokomotywą, zwierzątkami, z ochotą bawią się również na placu zabaw, jak również lubią się uczyć i opisywać swoje czynności do karty pracy. Dodatkowo przedszkole z angielskim warszawa stwarza dzieciom możliwości do samodzielnego wykonywania zadań oraz stwarza dzieciakom warunki wyboru dowolnej aktywności. Nauczyciele w przedszkolu angażują przedszkolaki do zabawy.

Posiłkują się zagadkami, po to by zaintrygować przedszkolaki przedmiotem zabawy. Dają przedszkolakom podpowiedzi w trakcie malowania. Opiekunowie w przedszkolu chwalą przedszkolaki, zachęcają do działania, organizują galerię prac swoich wychowanków.

drewniane zabawki

Autor: regan76
Źródło: http://www.flickr.com
Zwracają się do dzieci po imieniu, by zaangażować konkretne dziecko, które nie chce słuchać poleceń. Przeprowadzają z przedszkolakami pogawędki siedząc z nimi w kółku. Wykorzystują zmianę aktywności przedszkolaków – pogawędka, zabawa ruchowa a także śpiew, malowanie, zabawa swobodna. Dzielą przedszkolaki na drużyny, różnicują z nimi zajęcia. Starsze dzieci samodzielnie wycinają oraz przyklejają na pudełka kolorowe wycinanki, podpisując swoją pracę imieniem, młodsze dzieci malują gotowe obrazki.

Leave a Reply

*